Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Moskvich » paski napędowe Moskvich » pasek wieloklinowy Moskvich » zestaw paska wielorowkowego Moskvich

zestaw paska wielorowkowego do MOSKVICH

wybierz model samochodu MOSKVICH:
zestaw paska wielorowkowego


Zestaw paska wieloklinowego


Zestaw paska wieloklinowego zawiera niezbędne części do naprawy napędu pasowego w samochodzie. Zazwyczaj w skład zestawu napędu paska wieloklinowego wchodą: pasek wieloklinowy, rolka napinająca, rolka prowadząca. Zestawy pasków wieloklinowych mogą czasem też zawierać napinacz hydrauliczny, zestaw śrub, koło pasowe. Napęd paska wieloklinowego odpowiada za przekazanie napędu z wału korbowego silnika smochodowego na pozostały osprzęt silnika, taki jak sprężarka klimatyzacji, alternator. Stan techniczny napędu paska wieloklinowego jest więc ważny szczególnie dla zapewnienia produkcji prądu elektrycznego. Jego pogorszenie może oznaczać niedoładowanie akumulatora, a co za tym idzie, późniejsze problemy z rozruchem pojazdu.


Dlaczego warto wymienić zestaw paska wieloklinowego


zestaw paska wieloklinowegoWymiana całego zestawu jest korzystna głównie z powodu zapewnienia dłuższej żywotności tego komponentu silnika. Można oczywiście wymienić sam pasek wieloklinowy, ale skoro czas pracy dobiegł końca, można domniemywać, że pozostałe elementy zestawu paska wieloklinowego także moga być już zużyte. Założenie nowego paska na stary komplet rolek, może spowodować przyspieszone zużycie paska z powodu luzów na rolkach, lub niedostatecznym napięciu paska w trakcie pracy. Oczywiście jedorazowy wydatek przy zakupie całego zetstawu paska wieloklinowego jest wyższy, ale w ostatecznej kalkulacji jest to lepsze rozwiązanie, niż cykliczna wymiana poszczególnych elementów zestawu.

 

Jak często wymieniać zestaw paska wieloklinowego


Należy się kierować zasadą, że przy pierwszych niedomaganiach układu napędu paska wieloklinowego, należy zlecić jego wymianę na nowy. Problemy z napędem paska mogą się objawiać w głośnej pracy rolek, ślizganiem się paska podczas pracy, szczególnie przy dużej wilgotności otoczenia. Trudno powiedzieć jednoznacznie jaka jest żywotność całego układu napędu paska wieloklionowego, ale można przyjąć, że typowy czas pracy zestawu wynosi 120-150 tysięcy kilometrów.