Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mercedes-benz AROCS 4152 AK (2013-???) 517km » 350431A era
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Arocs 4152 Ak (2013-???) 517km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 350431A ERA

350431A Termostat układu chłodzenia ERA
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350431A

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]89
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN8053379914289

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 350431A ERA

numery OEM:
FORD      1251261
FORD      1302167
FORD      1312630
FORD      1355791
FORD      1355792
FORD      1358179
FORD      1450962
FORD      1476110
FORD      1566316
FORD      4M5G-8575E-A
FORD      4M5G-8575E-C
FORD      4M5G-8575E-D
FORD      4M5G-8575E-E
FORD      4M5G-8575E-F
FORD      4M5G-8575F-B
FORD      4M5G-8575F-C
FORD      4M5G-8575G-A
FORD      4M5Z-8575F
VOLVO      30711785
VOLVO      30731313
VOLVO      30757408
VOLVO      30757408 7
VOLVO      31251245
VOLVO      31293611
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 350431A ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 350431A ERA:

leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.