Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 560300A era

Czujnik, prędkość obrotowa koła 560300A ERA

560300A Czujnik, prędkość obrotowa koła ERA
65.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

560300A

producent:

ERA

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość przewodu [mm] 780
Głębokość zabudowy [mm] 26
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379131877

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 560300A ERA

numery OEM:
CITROËN      4545 89
CITROËN      96 353 848
CITROËN      96 436 605
CITROËN      96 436 880
CITROËN      96 449 668
PEUGEOT      4545 89
PEUGEOT      96 353 848
PEUGEOT      96 436 605
PEUGEOT      96 436 880
PEUGEOT      96 449 668
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 560300A ERA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.