Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 1916-E60 febest

Podpora trójramienna, wał napędowy 1916-E60 FEBEST

1916-E60 Podpora trójramienna, wał napędowy FEBEST
febest 1916-E60
 

    Ocena:
numer części:

1916-E60

producent:

FEBEST

Ciężar [kg] 0,402
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 24
Długość opakowania [cm] 6,0
Szerokość opakowania [cm] 6,0
Wysokość opakowania [cm] 4,0
nr EAN 4056111113241

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 1916-E60 FEBEST

numery OEM:
BMW      31607558949
BMW      31607558950
BMW      31607570274
BMW      31607570275
BMW      31607597693
BMW      31607597694
BMW      31607605511
BMW      31607605512
BMW      31607618681
BMW      31607618682
MAZDA      GG31-25-50X
MAZDA      ZZC3-25-50XB
TOYOTA      43040-02040
TOYOTA      43040-0D010
TOYOTA      43420-02B30
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 1916-E60 FEBEST w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.