Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » Pasek klinowy wielorowkowy, 29009 febi bilstein gmbh + co kg

Pasek klinowy wielorowkowy 29009 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

29009 Pasek klinowy wielorowkowy FEBI Bilstein GmbH + Co KG
44.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2150, 6PK2151, 6PK2152, 6PK2153, 6PK2154, 6PK2155, 6PK2156, 6PK2157, 6PK2158, 6PK2159, 6PK2160

numer części:

29009

Długość [mm] 2155
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,22
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290094
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 29009 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

numery OEM:
BMW      11 28 7 789 985
FORD      3 023 786
FORD      3 431 196
FORD      3 927 291
FORD      3 970 791
FORD      4 004 766
FORD      4 187 984
FORD      4 188 176
FORD      4 480 590
FORD      6 733 869
MAZDA      LF17-15-909B
MAZDA      LFJ5-15-909B
MERCEDES-BENZ      009 997 91 92
MERCEDES-BENZ      011 997 19 92
MERCEDES-BENZ      011 997 52 92
MERCEDES-BENZ      012 997 43 92
MERCEDES-BENZ      013 997 26 92
MERCEDES-BENZ      014 997 11 92
MERCEDES-BENZ      A009 997 91 92
MERCEDES-BENZ      A011 997 19 92
MERCEDES-BENZ      A011 997 52 92
MERCEDES-BENZ      A012 997 43 92
MERCEDES-BENZ      A013 997 26 92
MERCEDES-BENZ      A014 997 11 92
VW (VOLKSWAGEN)      062 260 849 B
VW (VOLKSWAGEN)      62 260 849 B
SSANGYONG      119971992
FORD USA      1F1E8620AB
FORD USA      1F1E8620AC
FORD USA      XF2E8620JB

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 29009 FEBI Bilstein GmbH + Co KG w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.