Grubość [mm] | 16,2 | |
Oznaczenie kontrolne | R90 Homologated | |
Długość [mm] | 122,5 | |
Ciężar [kg] | 1,132 | |
Wysokość 1 [mm] | 56 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
System hamulcowy | ATE | |
Numer WVA | 22142 | |
Numer WVA | 29291 | |
Liczba piór | 2 | |
Długość opakowania [cm] | 13,7 | |
Szerokość opakowania [cm] | 13,2 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4 | |
nr EAN | 4060426050689 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB4927 FERODO
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
LR061385, LR090707, LR095295, LR110327, LR123010
31445621, 31445622, 31471265, 31471266, 32233035
J9D32M008AB, T2H7439, T2H9989
JAGUAR | J9D32M008AB | |
JAGUAR | T2H7439 | |
JAGUAR | T2H9989 | |
VOLVO | 31445621 | |
VOLVO | 31445622 | |
VOLVO | 31471265 | |
VOLVO | 31471266 | |
VOLVO | 32233035 | |
LAND ROVER | LR061385 | |
LAND ROVER | LR090707 | |
LAND ROVER | LR095295 | |
LAND ROVER | LR110327 | |
LAND ROVER | LR123010 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB4927 FERODO w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, PREMIER ECO FRICTION FDB4927 FERODO:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.