Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B3D002PR JC PREMIUM
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
6006968, 60506968, 60585533, 60810503, 71736107
156710, 156711, 9150148380, 9151781580
60810503
60810503, 71736110, 7174020, 7574020
1276864, 3211114, 3413903, 34139030
9328519
431133511D, 441201511B, 441201511C, 8AO133511
ALFA ROMEO | 6006968 | |
ALFA ROMEO | 60506968 | |
ALFA ROMEO | 60585533 | |
ALFA ROMEO | 60810503 | |
ALFA ROMEO | 71736107 | |
FIAT | 60810503 | |
FIAT | 71736110 | |
FIAT | 7174020 | |
FIAT | 7574020 | |
FORD | 1137440 | |
JAGUAR | CAC9630 | |
LANCIA | 60810503 | |
PEUGEOT | 156710 | |
PEUGEOT | 156711 | |
PEUGEOT | 9150148380 | |
PEUGEOT | 9151781580 | |
PORSCHE | 93011013900 | |
SAAB | 9328519 | |
VOLVO | 1276864 | |
VOLVO | 3211114 | |
VOLVO | 3413903 | |
VOLVO | 34139030 | |
VOLKSWAGEN | 431133511D | |
VOLKSWAGEN | 441201511B | |
VOLKSWAGEN | 441201511C | |
VOLKSWAGEN | 8AO133511 | |
AC | FS22 |
Zastosowanie Filtr paliwa B3D002PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).