Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Subaru LEGACY I Kombi (BC, BF, BJ) 1800 (BF2) (1989.01-1994.07) 103km » 7015021 kamoka
wybrany samochód: 
Subaru Legacy I Kombi (bc, Bf, Bj) 1800 (bf2) (1989.01-1994.07) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK900 7015021 KAMOKA

7015021 PASEK WIELOROWKOWY 5PK900 KAMOKA
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015021

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 900
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK900 7015021 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808684
ALFA ROMEO      71749433
LANCIA      7929031
MITSUBISHI      1340A055
MITSUBISHI      1340A114
MITSUBISHI      1752173K10
NISSAN      11720-4A00B
NISSAN      117204A00B
NISSAN      117204A00K
OPEL      4709247
OPEL      93194098
OPEL      95506995
OPEL      95519007
RENAULT      7700860833
RENAULT      7701068448
SUZUKI      17521-58M00
SUZUKI      17521-73K00
SUZUKI      17521-73K10
SUZUKI      1752151K00
SUZUKI      1752173K00
SUZUKI      1752173K10
SUZUKI      17521M68K00
VAUXHALL      93194098
VAUXHALL      95506995
VAUXHALL      95519007
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK900 7015021 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.