Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW018 kamoka

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW018 KAMOKA

RW018 Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka RW018
Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW018
RW018
114.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

RW018

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Ciężar [kg] 1,55
Ilość żeber 6
nr EAN 5901779869582

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW018 KAMOKA

numery OEM:
BMW      11 23 7 801 979
BMW      7801979
CITROËN      0515.T3
CITROËN      0515T3
CITROËN      515.T3
FIAT      9654961080
FORD      1 690 296
FORD      1690296
FORD      AV6Q6B319AA
MAZDA      Y662-11-401
MAZDA      Y66211401
MITSUBISHI      MN982662
OPEL      3558000
OPEL      515T3
PEUGEOT      0515.T3
PEUGEOT      0515T3
PEUGEOT      515.T3
SUZUKI      12610-69K00
SUZUKI      12610-69K00-000
VOLVO      31330083
FORD USA      AV6Q6B319AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW018 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.