Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » RW038 kamoka

Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW038 KAMOKA

RW038 Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA KAMOKA
kamoka RW038
Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW038
RW038
285.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

RW038

producent:

KAMOKA

Szerokość [mm] 62,5
Średnica wewnętrzna [mm] 34,0
średnica zewnętrzna [mm] 196,0
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 5,10
nr EAN 5901779869414

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW038 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      074105251J
SEAT      074105251J
SKODA      074105251J
VOLKSWAGEN      074 105 251 J
VOLKSWAGEN      074105251J
VOLKSWAGEN      74 105 251 J
VAG      074105251J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, KAMOKA RW038 KAMOKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.