Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi LANCER F (A15_) 1.2 GLX (A171) (1983.03-1984.01) 55km » LCC P 04 472 lcc
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer F (a15_) 1.2 Glx (a171) (1983.03-1984.01) 55km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WENTYLATOR CHŁODNICY AUDI LCC P 04 472 LCC

LCC P 04 472 WENTYLATOR CHŁODNICY AUDI LCC
1,703.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

LCC P 04 472

producent:

LCC

(kpl.) Audi A4 A5 Q7 2.0TDI / TFSI 15-
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: 8W0959455M
Numer dostawcy: LCC P 04 472

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY AUDI LCC P 04 472 LCC

numery OEM:
AUDI      8W0 121 003 B
AUDI      8W0 121 207 B
AUDI      8W0 959 455 C
AUDI      8W0 959 455 F
AUDI      8W0 959 455 M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY AUDI LCC P 04 472 LCC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.