Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3269 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3269 LPR

3269 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
263.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

3269, M30256

numer części:

3269

producent:

LPR

Wymiar gwintu 12 x 9
otwór Ø [mm] 27
Wymiar gwintu 13
System hamulcowy FTE
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928163118

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3269 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHRYSLER SEBRING; CITROEN C4 AIRCROSS, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE; DODGE AVENGER, CALIBER, JOURNEY; FIAT FULLBACK 1.5-2.4LPG 09.05-
numery OEM:
CITROËN      1607678680
CITROËN      1608258580
CITROËN      1611284280
CITROËN      2052K6
MITSUBISHI      204190
MITSUBISHI      2041A6
MITSUBISHI      2324A015
MITSUBISHI      2324A072
MITSUBISHI      2324A077
MITSUBISHI      2324A078
MITSUBISHI      2324A080
MITSUBISHI      2324A081
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3269 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.