Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFC 115 000P mahle

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 115 000P MAHLE

CFC 115 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFC 115 000P
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 115 000P
CFC 115 000P
2,329.01 zł 2,305.72 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

376757461, 70819510, 70819510AP, 8MV 376 757-461, CFC 115 000S, VISCO

numer części:

CFC 115 000P

producent:

MAHLE

Średnica obudowy [mm] 260
Ograniczenia producenta VISCO
Tryb pracy elektryczny
Wersja produced by MAHLE
Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 238
Średnica [mm] 260
nr EAN 4057635053754

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 115 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5) pasuje do: MERCEDES ACTROS, ACTROS MP2 / MP3 OM541.920-OM542.969 04.96-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      541 200 12 22
MERCEDES-BENZ      541 200 20 22
MERCEDES-BENZ      541 200 21 22
MERCEDES-BENZ      A 541 200 12 22
MERCEDES-BENZ      A 541 200 20 22
MERCEDES-BENZ      A 541 200 21 22
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 115 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.