Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda 5 (CW) 1.8 MZR (2010.09-???) 116km » 85280 nissens
wybrany samochód: 
Mazda 5 (cw) 1.8 Mzr (2010.09-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85280 NISSENS

85280 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85280
Wentylator, chłodzenie silnika 85280
85280
nissens 85280 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85280 nissens
551.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85280

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]94
Średnica [mm]320
Liczba łopatek wentylatora5
Napięcie [V]12
Ilość biegunów8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286243873

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85280 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: NISSAN ALMERA I, MAXIMA / MAXIMA QX V 2.0/2.0D/3.0 11.95-11.03
numery OEM:
NISSAN      21481-5U000
NISSAN      21481-5U001
NISSAN      21481-5U002
NISSAN      21481-5U003
NISSAN      214810M300
NISSAN      214810M310
NISSAN      214879E00A
NISSAN      B1481-5U002
NISSAN      B14815U003
NISSAN      B1482-5U003
INFINITI      21481-5U000
INFINITI      21481-5U001
INFINITI      21481-5U002
INFINITI      21481-5U003
INFINITI      214879E00A
INFINITI      B1481-5U002
INFINITI      B14815U003
INFINITI      B1482-5U003
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85280 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.