Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85289 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85289 NISSENS

85289 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85289
Wentylator, chłodzenie silnika 85289
85289
nissens 85289 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85289 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85289 nissens
346.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85289

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 185
Średnica [mm] 386
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243965

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85289 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CHRYSLER PT CRUISER 1.6/2.0/2.4 06.00-12.10

Wentylator, chłodzenie silnika 85289 ma zastosowanie do modeli samochodów

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85289 producenta NISSENS

CHRYSLER

5017407AA, 5017407AB, 5073505AA, 5073505AB, K5017407AA, K5017407AB, K5073505AA, K5073505AB

numery OEM:
CHRYSLER      5017407AA
CHRYSLER      5017407AB
CHRYSLER      5073505AA
CHRYSLER      5073505AB
CHRYSLER      K5017407AA
CHRYSLER      K5017407AB
CHRYSLER      K5073505AA
CHRYSLER      K5073505AB
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85289 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.