Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85869 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85869 NISSENS

85869 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85869
Wentylator, chłodzenie silnika 85869
85869
nissens 85869 Wentylator, chłodzenie silnika
421.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

85869

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 168
Średnica [mm] 340
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286417410

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85869 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: SEAT MII; SKODA CITIGO; VW LOAD UP, UP! 1.0/1.0CNG/Electric 08.11-
numery OEM:
SEAT      1S0121207E
SEAT      1S0121207J
SEAT      1S0959455B
SEAT      1SB959455
SKODA      1S0121207E
SKODA      1S0121207J
SKODA      1S0959455B
SKODA      1SB959455
VOLKSWAGEN      1S0121207E
VOLKSWAGEN      1S0121207J
VOLKSWAGEN      1S0959455B
VOLKSWAGEN      1SB959455
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85869 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85869

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.