Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 2.8 quattro (1998-2001) 190km » BP-12242 optimal
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 2.8 Quattro (1998-2001) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-12242 OPTIMAL

BP-12242 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12242
99.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

23326

numer części:

BP-12242

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Grubość [mm]17,4
Szerokość [mm]58,9
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowyLucas - Girling
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Długość [mm]115,95
nr EAN4058787125993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12242 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      4B3698451
AUDI      4B3698451A
AUDI      4E0698451A
AUDI      4E4698451A
AUDI      4F0698451
AUDI      4F0698451C
AUDI      4F0698451F
AUDI      4F0698451G
AUDI      4F0698451H
AUDI      8E0698451C
AUDI      8E0698451H
AUDI      8E0698451N
VOLKSWAGEN      4F0698451C
VOLKSWAGEN      4F0698451G
VOLKSWAGEN      8E0698451N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12242 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.