Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Iveco X-WAY AS440X53T (2019-???) 530km » BP-12352 optimal
wybrany samochód: 
Iveco X-way As440x53t (2019-???) 530km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-12352 OPTIMAL

BP-12352 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12352
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

25212, 25213

numer części:

BP-12352

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Opcja wyposażeniaRuckenpl. ohne Feder
Grubość [mm]16,4
Szerokość [mm]51,8
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
System hamulcowyATE-TEVES
Długość [mm]122,9
nr EAN4058787126907

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12352 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      425405
CITROËN      4254A8
FORD      1233679
FORD      1324300
FORD      1360254
FORD      1360306
FORD      1566096
FORD      1683374
FORD      1753860
FORD      3M51-2M008-AA
FORD      3M51-2M008-AB
FORD      3M51-2M008-AC
FORD      3M5J-2M008-A1A
FORD      AV61-2M008-AA
FORD      ME3M5J-2M008-AA
JAGUAR      C2C27271
JAGUAR      C2P17595
MAZDA      BPYK-26-48Z
MAZDA      BPYK-26-48ZA
MAZDA      BPYK-26-48ZA9C
MAZDA      BPYK-26-48ZB
MAZDA      BPYK2648ZB
OPEL      13322091
OPEL      16 05 065
OPEL      16 05 196
OPEL      1605200
OPEL      93190338
PEUGEOT      4254A8
RENAULT      440600002R
RENAULT      440601689R
SAAB      13322091
SAAB      93190338
VAUXHALL      93192623
VOLVO      30736610
VOLVO      30742031
VOLVO      8683615
CHEVROLET      15271565
CHEVROLET      93172190
PONTIAC      15271565
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12352 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.