Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco X-WAY AD300X40 MY24 (2023-???) 400km » 90058 original imperium
wybrany samochód: 
Iveco X-way Ad300x40 My24 (2023-???) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90058 ORIGINAL IMPERIUM

90058 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
original imperium 90058
Korpus termostatu 90058
90058
original imperium 90058 Korpus termostatu
103.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90058

Status produktu: Normalny
dla numeru OE1C108A558AA
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]269
nr EAN8040249497621

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90058 ORIGINAL IMPERIUM

Króciec układu chłodzenia (liczba wyjść: 3) pasuje do: FORD FOCUS II, TRANSIT 2.0D/2.4D 01.00-07.11
numery OEM:
FORD      1358099
FORD      1362736
FORD      1C108A558AA
FORD      4YC1Q8A586CB
FORD      YC1Q8A586CA
FORD      YC1Q8A586CB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90058 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.