Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Opel COMBO Furgon/minivan 1.3 CDTI 16V (2005.08-???) 69km » 90067 original imperium
wybrany samochód: 
Opel Combo Furgon/minivan 1.3 Cdti 16v (2005.08-???) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90067 ORIGINAL IMPERIUM

90067 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
102.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
3 szt. wysyłka Czwartek
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90067

Status produktu: Normalny
MateriałOdlew aluminiowy
Ilość połączeń2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
dla numeru OE11517809191
MateriałTworzywo sztuczne
Masa [g]379
nr EAN8040240497538

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90067 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (83°C, w obudowie) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2 1.4D/1.5D/1.6D 02.02-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9660660380
CITROËN      1336AF
CITROËN      9670253780
FIAT      9660660380
FORD      1675627
FORD      1683554
LANCIA      9660660380
MAZDA      Y6621517X
PEUGEOT      1336AF
PEUGEOT      9670253780
SUZUKI      1769069K00000
SUZUKI      1769069K01000
SUZUKI      1769069K10000
VOLVO      31319493
VOLVO      31492537
FORD USA      9M5Q8A586BA
FORD USA      9M5Q8A586CA
MINI      11517809191

Zastosowanie Korpus termostatu 90067 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.