Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 90123 original imperium

Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM

90123 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
116.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90123

Masa [g] 360
dla numeru OE 1336AS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 8040253497662

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu (z termostatem) pasuje do: DS DS 5, CITROEN C4 GRAND PICASSO I, C4 II, C4 PICASSO I, C5 III, C8, DS4, DS5, JUMPY II, FIAT SCUDO, FORD C-MAX II, FOCUS III 2.0ALK-3.0D 07.04-

Korpus termostatu 90123 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Korpus termostatu 90123 producenta ORIGINAL IMPERIUM

CITROËN

1336AS, 9803648780

PEUGEOT

1336AS, 9803648780

FIAT

9682141580, 9803648780

FORD

1681993, 1779760, 1838288, 9M5Q8A586AA, 9M5Q8A586AB, 9M5Q8A586AC

numery OEM:
ALFA ROMEO      9682141580
ALFA ROMEO      9803648780
CITROËN      1336AS
CITROËN      9803648780
FIAT      9682141580
FIAT      9803648780
FORD      1681993
FORD      1779760
FORD      1838288
FORD      9M5Q8A586AA
FORD      9M5Q8A586AB
FORD      9M5Q8A586AC
LANCIA      9682141580
LANCIA      9803648780
PEUGEOT      1336AS
PEUGEOT      9803648780
TOYOTA      SU001A2479
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.