Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford TRANSIT COURIER B460 Furgon/minivan 1.6 TDCi (2014.02-???) 95km » 90123 original imperium
wybrany samochód: 
Ford Transit Courier B460 Furgon/minivan 1.6 Tdci (2014.02-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM

90123 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
116.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90123

Status produktu: Normalny
Masa [g]360
dla numeru OE1336AS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8040253497662

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu (z termostatem) pasuje do: DS DS 5, CITROEN C4 GRAND PICASSO I, C4 II, C4 PICASSO I, C5 III, C8, DS4, DS5, JUMPY II, FIAT SCUDO, FORD C-MAX II, FOCUS III 2.0ALK-3.0D 07.04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9682141580
ALFA ROMEO      9803648780
CITROËN      1336AS
CITROËN      9803648780
FIAT      9682141580
FIAT      9803648780
FORD      1681993
FORD      1779760
FORD      1838288
FORD      9M5Q8A586AA
FORD      9M5Q8A586AB
FORD      9M5Q8A586AC
LANCIA      9682141580
LANCIA      9803648780
PEUGEOT      1336AS
PEUGEOT      9803648780
TOYOTA      SU001A2479
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90123 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.