Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FM III 460 (2020-???) 461km » 90762 original imperium
wybrany samochód: 
Volvo Fm Iii 460 (2020-???) 461km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90762 ORIGINAL IMPERIUM

90762 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
124.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90762

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989632377

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90762 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 166; FIAT BRAVA, BRAVO I, BRAVO II, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, MAREA, MULTIPLA, STILO; LANCIA LYBRA 1.9D/2.0D/2.4D 03.96-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46790296
ALFA ROMEO      60816475
FIAT      46790296
FIAT      60816475
LANCIA      46790296
LANCIA      60816475
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90762 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.