Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Dacia LOGAN III (3K_) 1.0 TCe 100 ECO-G (2021-???) 101km » 90837 original imperium
wybrany samochód: 
Dacia Logan Iii (3k_) 1.0 Tce 100 Eco-g (2021-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90837 ORIGINAL IMPERIUM

90837 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
138.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90837

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
nr EAN8033989635460

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90837 ORIGINAL IMPERIUM

Termostat cieczy chłodzącej (97°C, w obudowie) pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), 5 (E60), 5 (E61), 7 (E38), 7 (E65, E66, E67), X3 (E83), X5 (E53), Z3 (E36), Z4 (E85) 2.0-3.0 08.95-12.10
numery OEM:
BMW      11531436823
BMW      11531437040
BMW      11534509763
BMW      11537509227
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 90837 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.