TOYOTA Wysokość 1 [mm] : 11 Wysokość 2 [mm] : 17 Średnica wewnętrzna [mm] : 50 Średnica zewnętrzna [mm] : 80 Ilość sprzedażna = 1 Zamiennik: 9031150024 Numer dostawcy: 30P2007-OYO
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie USZCZELNIACZ PÓŁOSI 30P2007-OYO OYODO
numery OEM:
TOYOTA
90311-50024
TOYOTA
90311-50035
TOYOTA
90311-50047
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach
Zastosowanie USZCZELNIACZ PÓŁOSI 30P2007-OYO OYODO w samochodach:
Półoś napędowa
Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.
Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).
Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.
Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.