Części do samochodów e-autoparts.pl
opinie o sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl
ranking opineo.pl rok 2014
ranking opineo.pl rok 2015
ranking opineo.pl rok 2016
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas ikona email
Konsultanci: przerwa urlopowa, zamówienia prosimy składać przez stronę
magazyn: poniedziałek - środa: 9:00 - 17:00, czwartek-piątek 9:00 - 15:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas 
Części do samochodów e-autoparts.pl
tel: 22/100 15 90
Napisz do nas ikona email
ikona koszyka

... jest pusty
aktualny koszt dostawy: 16.00 zł
do bezpłatnej dostawy
brakuje: 250.00 zł
Sklep » części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » ramię napinacza

Ramię napinacza paska wielorowkowego 


Napinacz odpowiedzialny jest za utrzymanie właściwego napięcia paska, a zatem odgrywa bardzo ważną rolę dla pracy układu napędu paska pomocniczego. Jest też ochroną dla innych elementów, jak pompa wodna czy też alternator, zapobiegając ich przedwczesnej awarii. Wymiana paska nie jest czynnością kosztowną, dlatego w wielu przypadkach zaleca się też przy okazji wymianę napinacza. Pasek, który nie jest wystarczająco dobrze napięty, będzie się ślizgał, co skutkuje hałasem, wzrostem temperatury i oczywiście przedwczesnym jego zużyciem. To w konsekwencji doprowadzi do sukcesywnego zużywania się innych elementów układu. 

Wymianie może podlegać cały napinacz lub też tylko jeden z jego elementów, np. ramię napinacza

Kiedy wymienić należy napinacz, ramię napinacza paska wielorowkowego lub inną część napinacza? 


Usterkę można zweryfikować samodzielne lub też podczas kontroli i przeglądu pojazdu. Są takie symptomy, które świadczą o zbliżającym się końcu napinacza. Zlokalizuje ramię napinacza, a następnie sprawdź, czy między nim a podstawą nie cieknie rdza. Jeżeli ramię napinacza paska wielorowkowego ma bezpośredni kontakt z obudową sprężyny i metalowego elementy się ze sobą stykają, dochodzi do niewspółpłaszczyznowości ramienia napinacza. Na kole pasowym pasek prowadzony jest nieprawidłowo, powstają gładkie pasma oraz żłobienia na ramieniu i obudowie. To oznacza, że wymienić należy ramię napinacza lub napinacz. 

Można również zaobserwować, że ramię napinacza wielorowkowego wychyla się podczas pracy w przód i tył. To skutkuje dużymi wahaniami i ciągłymi drganiami. Przy ruchu ramienia niekiedy pojawia się też tarcie lub ramię się zacina. Za pomocą klucza możliwe jest obrócenie napinacza w całym zakresie jego ruchu. To wymaga wymiany napinacza.
Aby dobrać części z tej kategorii, najpierw należy wybrać samochód
ramię napinacza do popularnych marek samochodów
loga producentów części