Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A6 C6 (4F2) 3.2 FSI (2004.05-2009.05) 255km » 2156027 sasic
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 (4f2) 3.2 Fsi (2004.05-2009.05) 255km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156027 SASIC

2156027 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
271.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156027

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]138
Ilość żeber4
Ilość żeber5
dla numeru OE06B105243D
nr EAN3660872391490

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156027 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 5) pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5.5 1.8/2.0 01.95-03.08
numery OEM:
AUDI      06B105243D
SKODA      06B105243D
VOLKSWAGEN      06B105243D

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156027 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.