Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 40 10 3249 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 40 10 3249 SWAG Autoteile GmbH

40 10 3249 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
309.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

40 10 3249

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4054228032493

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 40 10 3249 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, CORSA E, CORSA E/HATCHBACK, INSIGNIA A, MERIVA B, ZAFIRA C 1.0-1.4LPG 07.06-
numery OEM:
OPEL      06 14 181
OPEL      06 14 362
OPEL      6 14 181
OPEL      6 14 362
VAUXHALL      055574771
VAUXHALL      090529559
VAUXHALL      55574771
VAUXHALL      90529559
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 40 10 3249 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.