Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A4 B6 kabriolet (8H7) 2.4 (2002.04-2005.12) 170km » D2C002TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 Kabriolet (8h7) 2.4 (2002.04-2005.12) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2C002TT THERMOTEC

D2C002TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2C002TT
29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2C002TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]83
Wysokość 1 [mm]35,5
Średnica 1 [mm]55
Średnica 2 [mm]28,5
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2C002TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CITROËN      133823
CITROËN      96095011
CITROËN      96160901
FIAT      9616090180
LADA      212151306015
LANCIA      9616090180
PEUGEOT      133823
PEUGEOT      96095011
PEUGEOT      96160901
RENAULT      7700868274
RENAULT      7701038494
SUZUKI      1757086CA0
SUZUKI      1767066G00
TOYOTA      SU00100223
HYUNDAI      2551129000
FSO      063337
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2C002TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.