Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C7 Avant (4G5, 4GD) 2.0 TDI (2011.05-2018.09) 163km » D8Y002TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 Avant (4g5, 4gd) 2.0 Tdi (2011.05-2018.09) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8Y002TT THERMOTEC

D8Y002TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8Y002TT
Wentylator chłodnicy silnika D8Y002TT
D8Y002TT
250.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8Y002TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegówprzekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna
Moc znamionowa [W]270
Średnica [mm]420
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8Y002TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CHRYSLER      5017407AA
CHRYSLER      5017407AB
CHRYSLER      5073505AA
CHRYSLER      5073505AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8Y002TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.