Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi TT (8J3) 2.0 TFSI (2006.08-2010.06) 200km » 12702 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi Tt (8j3) 2.0 Tfsi (2006.08-2010.06) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT 500 ABARTH 08- TYŁ 12702 TOMEX-C

12702 KLOCKI HAMULC. FIAT 500 ABARTH  08- TYŁ TOMEX-C
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

12702

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. FIAT 500 ABARTH 08- TYŁ
ze stykiem zużycia
z dodatkami
oś tylna
Grubość [mm] : 14,5
Szerokość [mm] : 95,8
Wysokość [mm] : 43,9
Ciężar [kg] : 0,8
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
System hamulcowy : TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 390
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 77365754
Numer dostawcy: TX 12-702
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT 500 ABARTH 08- TYŁ 12702 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      77365754
FIAT      71770110
FIAT      77365754
FIAT      77367241
LANCIA      77365754
LANCIA      77367241
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT 500 ABARTH 08- TYŁ 12702 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.