Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën ZX Break (N2) 1.4 i (1993.10-1997.10) 75km » 1644 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën Zx Break (n2) 1.4 I (1993.10-1997.10) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 05- PRZÓD 1644 TOMEX-C

1644 KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE  05- PRZÓD TOMEX-C
83.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1644

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. MERCEDES X164 GL-KLASA 06-
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Długość [mm] : 193,3
Wysokość [mm] : 80,4
Ciężar [kg] : 3,45
System hamulcowy : ATE
Grubość 1 [mm] : 20,2
Grubość 2 [mm] : 21,2
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1644201320
Numer dostawcy: 16-32
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 05- PRZÓD 1644 TOMEX-C

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      1644201320
MERCEDES-BENZ      1644202520
MERCEDES-BENZ      A1644201320
MERCEDES-BENZ      A1644202520
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 05- PRZÓD 1644 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.