Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1660 tomex-c

KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008 09- TYŁ 1660 TOMEX-C

1660 KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008  09- TYŁ TOMEX-C
77.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1660

producent:

TOMEX-C

Peugeot 5008 09- tył
oś tylna
Grubość [mm] : 17,3
Długość [mm] : 103,8
Wysokość [mm] : 55,9
Ciężar [kg] : 1,25
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 425446
Numer dostawcy: 16-60
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008 09- TYŁ 1660 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008 09- TYŁ 1660 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008 09- TYŁ 1660 producenta TOMEX-C

CITROËN

1616872780, 1623180880, 425444, 425446

PEUGEOT

1608520680, 1608681680, 1611838080, 1616872780, 1623180880, 425435, 425444, 425446

numery OEM:
CITROËN      1616872780
CITROËN      1623180880
CITROËN      425444
CITROËN      425446
PEUGEOT      1608520680
PEUGEOT      1608681680
PEUGEOT      1611838080
PEUGEOT      1616872780
PEUGEOT      1623180880
PEUGEOT      425435
PEUGEOT      425444
PEUGEOT      425446
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. PEUGEOT 3008 09- TYŁ 1660 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.