Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi 100 C4 Avant (4A5) S4 Turbo quattro (1991.09-1994.07) 230km » 2139 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Avant (4a5) S4 Turbo Quattro (1991.09-1994.07) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. DAF 400 89-94 2139 TOMEX-C

2139 SZCZĘKI HAMULC. DAF 400  89-94 TOMEX-C
114.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2139

producent:

TOMEX-C

13.0460-7057 18mm ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK347,PFK385
oś przednia
Grubość [mm] : 18,5
Długość [mm] : 155,2
Wysokość [mm] : 58,5
Ciężar [kg] : 1,44
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21394178
Numer dostawcy: 11-19
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. DAF 400 89-94 2139 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      06668586
FORD      1073731
FORD      1095201
FORD      1096942
FORD      1130759
FORD      1521326
FORD      5029147
FORD      6800103
FORD      6877836
FORD      6882584
FORD      93BB2K021EB
FORD      93BX2K021AA
FORD      93GB2K021CB
FORD      97BG2K021BB
FORD      F5RZ2001C
FORD      ME97BX2K021BD
FORD USA      F5RZ2001A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. DAF 400 89-94 2139 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.