Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 2251 tomex-c

SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II 05-06 (RĘCZNY) 2251 TOMEX-C

2251 SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II  05-06 (RĘCZNY) TOMEX-C
81.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:5 szt.

    Ocena:
numer części:

2251

producent:

TOMEX-C

CORSA c
z dodatkami
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 16,8
Szerokość [mm] : 131,6
Ciężar [kg] : 1,25
Wysokość 1 [mm] : 52,8
Wysokość 2 [mm] : 55,5
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23225170
Numer dostawcy: TX 12-19
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II 05-06 (RĘCZNY) 2251 TOMEX-C

SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II 05-06 (RĘCZNY) 2251 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

LAMBORGHINI

MURCIÉLAGO, GALLARDO, MURCIÉLAGO Roadster, GALLARDO SPYDER, AVENTADOR targa, AVENTADOR coupe, REVENTON

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II 05-06 (RĘCZNY) 2251 producenta TOMEX-C

OPEL

1605081, 1605092, 1605316, 1605964, 1605974, 9200108, 93172261, 93184269

numery OEM:
OPEL      1605081
OPEL      1605092
OPEL      1605316
OPEL      1605964
OPEL      1605974
OPEL      9200108
OPEL      93172261
OPEL      93184269
VAUXHALL      9200108
VAUXHALL      93172261
VAUXHALL      93176114
VAUXHALL      93184269
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. HONDA CR-V II 05-06 (RĘCZNY) 2251 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.