Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 07.19.137 trucktec automotive gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.137 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

07.19.137 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1047, 6PK1048, 6PK1049, 6PK1051, 6PK1052, 6PK1053

numer części:

07.19.137

dla numeru OE 6PK1050
Długość [mm] 1050
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.137 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
FIAT      46803270
FIAT      500324346
FIAT      500368902
FIAT      55194752
FIAT      55200255
FIAT      60 617 861
FIAT      71719644
FORD      1097332
FORD      95VW6C301CB
HONDA      38920P13J01
OPEL      6340619
OPEL      6340663
OPEL      93179102
OPEL      93181138
PEUGEOT      5750.WY
PEUGEOT      5750PL
PEUGEOT      5750PN
PEUGEOT      9653319680
RENAULT      50 10 550 816
RENAULT      5010284906
RENAULT      5010437106
RENAULT      5010437598
RENAULT      5010437648
SUZUKI      1752179J50
TOYOTA      9091602373
TOYOTA      9091602374
TOYOTA      9936601050
TOYOTA      9936621050
TOYOTA      9936671050
VAG      028 903 137 AS
VAG      03G 903 137 B
VAG      06F 260 849 L
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.137 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.