Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 53,1 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 205,5 |
Rozmiar gwintu 1 | 13,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M10 x 1,5 |
Średnica bębna hamulcowego | 185,0 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 186,8 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 36,5 |
Ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 |
nr EAN | 3322937074983 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4013 TRW
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
10, KORAL, YUGO TEMPO
LANOS, MATIZ
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
0000004236768, 4234857, 4368516, 4379680, 5890762, 5974792, 7777842, 777842
4379680, 7777842, 94379680
4236768, 4379680, 94379680, SE022165201A
4234857, 4267288, 4368516, 4379680
4267288, 4379680
94379680
FIAT | 0000004236768 | |
FIAT | 4234857 | |
FIAT | 4368516 | |
FIAT | 4379680 | |
FIAT | 5890762 | |
FIAT | 5974792 | |
FIAT | 7777842 | |
FIAT | 777842 | |
INNOCENTI | 7777842 | |
INNOCENTI | 94379680 | |
LANCIA | 4379680 | |
LANCIA | 7777842 | |
LANCIA | 94379680 | |
SEAT | 4236768 | |
SEAT | 4379680 | |
SEAT | 94379680 | |
SEAT | SE022165201A | |
ZASTAVA | 4234857 | |
ZASTAVA | 4267288 | |
ZASTAVA | 4368516 | |
ZASTAVA | 4379680 | |
FSO | 94379680 | |
AUTOBIANCHI | 7777842 | |
AUTOBIANCHI | 94379680 | |
YUGO | 4267288 | |
YUGO | 4379680 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4013 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4013 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.