Ilość otworów | 4 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 244 |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 200 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 201,5 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 57,5 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 40 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Wymiar gwintu | 14 |
nr EAN | 3322938404512 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4553 TRW
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
1523797, 1535923, 8V511113AA, 8V511113AB
FORD | 1523797 | |
FORD | 1535923 | |
FORD | 8V51-1113-AA | |
FORD | 8V51-1113-AB | |
FORD ASIA / OZEANIA | 1523797 | |
FORD ASIA / OZEANIA | 1535923 | |
FORD ASIA / OZEANIA | 8V51-1113-AA | |
FORD ASIA / OZEANIA | 8V51-1113-AB |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4553 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4553 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.