Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMK158 trw

Pompa hamulcowa PMK158 TRW

PMK158 Pompa hamulcowa TRW
177.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

PMK158

producent:

TRW

Rozmiar gwintu 1 M10x1
Rozmiar gwintu 2 M12x1
Ilość połączeń 4
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica 1 [mm] 23,8
nr EAN 3322937000463

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMK158 TRW

Pompa hamulcowa (23,8mm) pasuje do: FORD ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ORION III 1.3-2.0 07.90-01.95
numery OEM:
FORD      6581520
FORD      6842331
FORD      6922548
FORD      7100750
FORD      91AB-2140-EA
FORD      91AB-2140-EC
FORD      91AB-2140-ED
zamienniki:
0 204 123 594
brak
BOSCH
H23962.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 24 032
brak
BREMBO
FHM646
brak
FERODO
5453
brak
Car S.p.A (InterCar)
350867
brak
VALEO
61928
brak
A.B.S.
0 986 480 127
brak
BOSCH
4007158
brak
GIRLING
822541
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMK158 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.