Powierzchnia | pokryty |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 270 |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 228,5 |
Wysokość [mm] | 58 |
Felga, ilość otworów | 4 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 62 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED |
Minimalna grubość [mm] | 229,5 |
Ciężar [kg] | 4,50 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 5/4 |
nr EAN | 4250238768401 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy, COAT Z 150.1703.20 ZIMMERMANN
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
34211153091, 34211156297, 34211158556
BMW | 3421 1 153 091 | |
BMW | 3421 1 156 297 | |
BMW | 3421 1 158 556 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy, COAT Z 150.1703.20 ZIMMERMANN w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.