Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 86039 nissens

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 NISSENS

86039 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86039
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039
86039
nissens 86039 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 nissens
1,849.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

86039

producent:

NISSENS

Liczba otworów do mocowania 4
Stosunek przełożenia 1:1.25
Tryb pracy elektroniczny
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
Materiał Stal
nr EAN 5707286392816

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 2, z przewodem) pasuje do: MAN E2000, F2000, TGX I D2676LF05-D2866LF39 01.94-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86039 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 86039zobacz instrukcję montażu 86039

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.