Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-6338 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-6338 OPTIMAL

F8-6338 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-6338

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem kulkowym
parzyste numery artykułów F8-7057
nr EAN 4031185204286

skład zestawu:
F8-6526 Mocowanie amortyzatora
F8-7152 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-6338 OPTIMAL

numery OEM:
NISSAN      54321AX600
NISSAN      54325-AX000
RENAULT      7701208582
RENAULT      7701208822
RENAULT      8200183567
RENAULT      8200200017
RENAULT      8200504291
RENAULT      8200948647

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-6338 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).