Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 60 78 0020 swag autoteile gmbh

Sworzeń wahacza 60 78 0020 SWAG Autoteile GmbH

60 78 0020 Sworzeń wahacza SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

60 78 0020

Rodzaj wahacza Wahacz poprzeczny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688510327

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 60 78 0020 SWAG Autoteile GmbH

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (z nakrętką) pasuje do: OPEL ARENA; RENAULT TRAFIC 1.4-2.5D 03.80-08.01
numery OEM:
OPEL      44 03 641
RENAULT      77 01 461 667
VAUXHALL      009111641
VAUXHALL      09111641
VAUXHALL      9111641

Zastosowanie Sworzeń wahacza 60 78 0020 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 60 78 0020 SWAG Autoteile GmbH:

2020-02-06
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.