dla numeru OE | 210 323 2500 | |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu | |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 02.30.116 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
MERCEDES-BENZ | 210 320 0230 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 0330 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 0930 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 1030 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 2030 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 2130 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 2530 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 2630 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 3130 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 3230 | |
MERCEDES-BENZ | 210 320 3330 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 2100 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 2200 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 2500 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 3600 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 3700 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 5000 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 5100 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 5200 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 5300 | |
MERCEDES-BENZ | 210 323 5400 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 0230 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 0330 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 0930 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 1030 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 2030 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 2130 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 2530 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 2630 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 3130 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 3230 | |
MERCEDES-BENZ | A210 320 3330 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 2100 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 2200 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 2500 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 3600 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 3700 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 5000 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 5100 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 5200 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 5300 | |
MERCEDES-BENZ | A210 323 5400 |
Zastosowanie Amortyzator 02.30.116 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020