Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Powierzchnia | pokryty | |
średnica zewnętrzna [mm] | 345 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 32 | |
Wysokość [mm] | 51 | |
Felga, ilość otworów | 5 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 67 | |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED | |
Minimalna grubość [mm] | 30 | |
Ciężar [kg] | 11,36 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 8/5 | |
nr EAN | 4250238719175 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.3612.20 ZIMMERMANN
MERCEDES-BENZ | 163 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | 163 421 0312 64 | |
MERCEDES-BENZ | 163 421 0512 | |
MERCEDES-BENZ | A 163 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | A 163 421 0312 64 | |
MERCEDES-BENZ | A 163 421 0512 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.3612.20 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.3612.20 ZIMMERMANN:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.