Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik » 21.009 asmet

Tłumik środkowy 21.009 ASMET

21.009 Tłumik środkowy ASMET
113.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (10 ocen)
numer części:

21.009

producent:

ASMET

Status produktu: Normalny


opis e-autoparts.pl:
Uwaga - produkt może być niemożliwy do wysyłki ze względu na gabaryt. Przed złożeniem i opłaceniem zamówienia, prosimy o kontakt z obsługą sklepu celem weryfikacji możliwości wysyłki.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik środkowy 21.009 ASMET

Tłumik układu wydechowego środkowy pasuje do: AUDI A3 SEAT LEON, TOLEDO II SKODA OCTAVIA I VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE 1.4/1.6/1.9D 09.96-12.10

Tłumik środkowy 21.009 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Tłumik środkowy 21.009 producenta ASMET

AUDI

1J0253209

SKODA

1J0253209, 1J0253209E, 1J0253209F, 1J0253209G

VOLKSWAGEN

1J0253209, 1J0253209E, 1J0253209F, 1J0253209G

SEAT

1J0253209, 1J0253209E, 1J0253209G

numery OEM:
AUDI      1J0253209
SEAT      1J0253209
SEAT      1J0253209E
SEAT      1J0253209G
SKODA      1J0253209
SKODA      1J0253209E
SKODA      1J0253209F
SKODA      1J0253209G
VOLKSWAGEN      1J0253209
VOLKSWAGEN      1J0253209E
VOLKSWAGEN      1J0253209F
VOLKSWAGEN      1J0253209G

Zastosowanie Tłumik środkowy 21.009 ASMET w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik środkowy 21.009 ASMET:

Bogusław, Nowe
2023-02-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Cycow
2022-11-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Racibórz
2024-11-26
 5/5
Produkt pasuje idealnie. Odnośnie trwałości za wcześnie na ocenę.
Marcin, Zawiercie
2021-04-22
 2/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 4/5
W oryginale są dospawane nakrętki do mocowania ten nie posiada ale jakość i dopasowanie Bardzo dobre
Wojciech, Kraków
2021-05-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Zgorzelec
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Leopold, Nowe Miszewo
2022-05-09
 5/5
Ostatnio tłumik do BMW i amortyzatory do Fiesty. Ceny konkurencyjne. Spory wybór części - pierwszego montażu jak i w asortymencie budżetowym.
Piotr, Kielce
2022-11-20
 5/5
Tłumik pasuje, wykonany b. dobrze.
Roland, Konin
2022-06-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.