Jednostka | szt. |
Powierzchnia | Pokryty dodatkową warstwą |
Przetwarzanie | Wysoko nawęglany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Ze śrubami |
Wysokość [mm] | 52 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 345 |
Typ tarczy hamulcowej | Wentylowana wewnętrznie |
Ilość otworów | 5 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 68 |
Minimalna grubość [mm] | 28,5 |
Lokalizacja w aucie | z przodu |
EAN | 8020584317464 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, przód ; L/P, śr. zew. 345 mm, gr. 30 mm, 09.B970.1X BREMBO
AUDI | 4G0615301 | |
AUDI | 4G0615301AE | |
AUDI | 4G0615301AF | |
AUDI | 4G0615301G | |
AUDI | 4G0615301M | |
AUDI | 4G0615301Q | |
AUDI | 4G0698996 | |
PORSCHE | 95B615301B | |
PORSCHE | 95B615301M | |
MINI | MDC2262 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, przód ; L/P, śr. zew. 345 mm, gr. 30 mm, 09.B970.1X BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, przód ; L/P, śr. zew. 345 mm, gr. 30 mm, 09.B970.1X BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.