Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Seat RONDA (22A) » stabilizator, mocowanie Seat RONDA (22A) » łącznik stabilizatora Seat RONDA (22A)

łącznik stabilizatora do SEAT RONDA (22A)

wybierz typ samochodu SEAT RONDA (22A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 97,5
średnica zewnętrzna [mm] 8,5
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Długość gwintu [mm] 13
Rozmiar klucza 13
Rozmiar klucza 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Powierzchnia ocynkowany
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,11
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5050063117318
Długość [mm] 97,5
średnica zewnętrzna [mm] 8,5
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Długość gwintu [mm] 13
Rozmiar klucza 10
Rozmiar klucza 13
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Powierzchnia ocynkowany
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,11
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816272625
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Popychacz
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
cena brutto:
11.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wysokość [mm] 40
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Gwint zewn. [mm] M8x1,25
Długość [mm] 97
nr EAN 4047437390812
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 97
Średnica 3 [mm] 8,5
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 16,5
Szerokość opakowania [cm] 6,6
Wysokość opakowania [cm] 4,7
nr EAN 4044197404933
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 97
Rozmiar gwintu 1 MM8x1,25R
nr EAN 5413978188659
Długość [mm] 97,5
średnica zewnętrzna [mm] 8,5
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Długość gwintu [mm] 13
Rozmiar klucza 10
Rozmiar klucza 13
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Powierzchnia ocynkowany
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,11
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
nr EAN 4044688272621
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.