Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7 » zawieszenie silnika Volkswagen TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7 » poduszki silnika Volkswagen TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7

poduszki silnika do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,99
nr EAN 3358960111050
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4027816015147
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,789
dla numeru OE 7D0 199 132 D
nr EAN 4027816188582
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,181
nr EAN 4027816019336
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny 1480010
nr EAN 5901159008983
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma / metal
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 5907558543971
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,181
nr EAN 5907558522846
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,789
nr EAN 5907558534221
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5901619529591
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Kształt owalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 47
nr EAN 5903364319328
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074397312
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074321850
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz obu stron
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Strona zabudowyz tyłu
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,181
nr EAN 4044688513984
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229921586
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229910979
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229959480
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229954805
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.