Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » sprzęgło Mazda 6 Kombi (GH) » sterowanie sprzęgłem Mazda 6 Kombi (GH) » siłownik sprzęgła Mazda 6 Kombi (GH)

siłownik sprzęgła do MAZDA 6 Kombi (GH)

wybierz typ samochodu MAZDA 6 Kombi (GH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.6
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 60,3
nr EAN 8717109740813
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60,3
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Wymiar gwintu 12 X 9
Materiał Żeliwo
nr EAN 8432509657720
Ciężar [kg] 0,19
nr EAN 4027816441663
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60,3
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 12 X 9
nr EAN 8032928155120
Status produktu: w przygotowaniu
nr EAN 4014870218973
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872810963
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,64
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938193089
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN20021.4.4
Ciężar [kg] 0,26
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 3276428106373
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.