Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Aixam » silnik Aixam MEGA » głowica i części Aixam MEGA » uszczelka głowicy Aixam MEGA

uszczelka głowicy do AIXAM MEGA

wybierz typ samochodu AIXAM MEGA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 85,5
Strona zabudowy z prawej
Grubość [mm] 1,8
Tylko w połączeniu z 81022500
dla cylindra 1 - 4
Szerokość [mm] 155
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769471056
Średnica [mm] 85,5
Strona zabudowy z lewej
Grubość [mm] 1,8
Tylko w połączeniu z 81022500
dla cylindra 5 - 8
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769471049
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81022500
Masa [g] 815,96
nr EAN 8427769471032
Grubość [mm] 1,75
nr EAN 3358960494030
dla cylindra 1-4
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 85,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.460
nr EAN 4041248158708
dla cylindra 5-8
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 85,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.460
nr EAN 4041248158913
Tylko w połączeniu z 14-32055-01 (2x)
nr EAN 4026634112915
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 85,3
Tylko w połączeniu z 14-32055-01
dla cylindra 5-8
nr EAN 4026635003274
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 85,3
Tylko w połączeniu z 14-32055-01
dla cylindra 1-4
nr EAN 4026634053478
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.